GEPLAND ONDERHOUD VRIJDAG 26 APRIL 2024 Lees meer
Bekendmaking_Achterstallige betalingen EBS klanten Lees meer

PERSBERICHT/BEKENDMAKING Inbedrijfname Onderstation Kwattaweg

PARAMARIBO 12 NOVEMBER 2018– In verband met het afronden van de upgradewerkzaamheden aan het Onderstation Kwattaweg, dat voornamelijk het gebied rondom Kwatta, Garnizoenspad, Welgelegen en Benie’s Park van elektriciteit voorziet, zal op woensdag 14 november 2018 de stroomvoorziening naar voornoemde gebieden tussen 8 uur s ’morgens en 17.30 uur s ’middags worden onderbroken.

Op woensdag 14 november ’18 zal er gewerkt aan de 33000/12000 volt transformator van dit onderstation. Voor het uitvoeren van het werk zal de transformator spanningsloos gemaakt worden. De 12000 volt bovengrondse lijnen (die naar de verschillende woonwijken lopen vanuit Onderstation Kwatta) zullen zoveel mogelijk overgenomen worden op naburige onderstations. Om het gestoord gebied nog kleiner te maken is er een mobiele stroomaggregaat ingezet. Ongeveer 15 straten die aanvankelijk zonder elektriciteit zouden komen te zitten, zullen hierdoor normaal worden voorzien gedurende de werkzaamheden. Het gedeelte dat niet overgenomen kan worden, zal gestoord zijn gedurende de werkzaamheden.

Vervolgens zal er in het kader van de upgrade op dinsdag 20 november gewerkt aan de 33000 volt transmissie-verbinding die bulk energie transporteert vanaf Onderstation Kwatta naar Onderstation Uitkijk. Als gevolg hiervan zullen klanten in het gebied rondom Uitkijk verstoken zijn van energie.

In januari van dit jaar maakte de N.V. Energiebedrijven Suriname (EBS) een aanvang met de upgradewerkzaamheden in het Onderstation Kwatta, welke is gebouwd in de jaren zestig. Dit Onderstation voorziet anno 2018 ruim 20.000 huishoudens en bedrijven in de omgeving Kwatta, het Garnizoenspad, Welgelegen en Benie’s Park van elektriciteit. Het onderstation was technisch sterk verouderd. Door de jaren heen zijn er met beperkte beschikbare middelen kleine upgrades uitgevoerd om het onderstation, operationeel te houden. Als gevolg van diverse uitbreidingen in de opwekking binnen het elektriciteitsnetwerk was de schakelinstallatie in dit onderstation niet meer bestendig tegen de stromen en krachtwerkingen die bij mogelijke storingen kunnen ontstaan; de ontwerpcapaciteit van de installatie was overschreden. Om de betrouwbaarheid en de veiligheid van de bedrijfsvoering te verbeteren, is de 33000 volt schakelinstallatie van dit onderstation en bijbehorende onderdelen compleet vernieuwd.

De constructiewerkzaamheden behorende bij de rehabilitatie van Onderstation Kwatta gingen van start in januari dit jaar. Gedurende de upgrade, welke 10 maanden duurde, zijn er tijdelijke voorzieningen getroffen waardoor klanten niet veel van de werkzaamheden merkten. Voor omleiding van de stroomvoorziening en het weder aansluiten van het voedingsgebied zijn er 2 uitschakelingen gepland en wel als volgt:

DATUM: 14-11-2018

TIJD: 08:00 – 17:30

DISTRIKT(EN): PARAMARIBO

GEDEELTE VAN DE KWATTAWEG TUSSEN DE WASHINGTONSTRAAT EN DE EDCIUSWEG:

EDCIUSWEG, EDUARD STRAAT, CABELL PROJECT, KOESOEWESTRAAT, SOEPOEWIRIESTRAAT, EDUARD PRACHTSTRAAT, BAKBOORDLAAN, WILHELMINA’S BURGWEG, CREEBSBURGWEG, BITAWIWIRISTRAAT, MONIZ PROJECT, CAYOTTESTRAAT, WEIDUMWEG, VAN ENGELBUITENWEG, TILLYSTRAAT, JANKILAAN, SAHADEWLAAN, SOEKRADJIE AUTARSTRAAT, CORNELIS PRINSSTRAAT, SOEKHOELAAN, KULDIPSINGSTRAAT.

GEDEELTE VAN DE KWATTAWEG TUSSEN DE HENRI FERNANDESWEG EN DERDE RIJWEG:

HENRI FERNANDESWEG, OKRODAM, KHUDABUXWEG, TIENGIHOLOWEG, ZEBEDAWEG, BOLLETRIE HE, KWEPIEWEG, SHRIDAM JASODAWEG, CEDRE HE, BEBEWEG, AWARA HE, INGIPIPA, BRANTIMAKKAWEG, BEDEVAARTSOORD.

GEDEELTE VAN DE KWATTAWEG TUSSEN DE GUMMELSWEG EN DE AQUARIUSSTRAAT :

AQUARIUSSTRAAT, KADALAAN, LAKE VILLAGE, LOYALTYLAAN, SOEKHANSTRAAT, AMRIETSARWEG, JAN BAKBOORDSTRAAT, AQUARIUS VILLAGE, JOSEPH W. TAMSTRAAT, KLEINE BEERSTRAAT, REGENBOOGSTRAAT, ZONSTRAAT, ZODIACSTRAAT, DIANASTRAAT, ZENITHSTRAAT, NADIRSTRAAT, NOORDWIJKWEG, VERL. NOORDWIJKWEG, B.J. CHIRAGALLYSTRAAT, KREEFTSTRAAT, TWEELINGENWEG, STEENBOKWEG, ARIESSTRAAT, PEU ET CONTENT, VIRGOSTRAAT, TAURUSSTRAAT, ANDROMEDASTRAAT, CLEMENTINESTRAAT, SHAW PROJECT, GUMMELSWEG, HAYARIEWEG, PRINS PROJECT, RICANAUSTRAAT, BELLADONASTRAAT, LAAN VAN LOUISEHOF EN ALLE ZIJWEGEN DIE BEHOREN TOT DEZE GEBIEDEN.

DATUM: 20-11-2018

TIJD: 08:00 – 16:00

DISTRIKT(EN): WANICA/SARAMACCA

GEDEELTE VAN HET GARNIZOENSPAD TUSSEN DE TASTIKISTRAAT EN DE WAYAMBOWEG:

WAYAMBOWEG, POMONA, VIJFDE RIJWEG, CHANDI SHAWWEG, JARIKABA,  CREOLA, UITKIJK, TAWAJARIE POLDER EN ALLE ZIJWEGEN DIE VOORKOMEN IN DEZE GEBIEDEN.

Procurement Notices